Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2018 12:31 - С Dacia из Европа
Автор: dacia Категория: Технологии   
Прочетен: 449 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 10.05.2018 20:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравейте!

Тази година, както всяка друга сме планирали пътешествие с Dacia в някоя част на Европа.
Малко ретроспекция. Първото ни пътуване в Европа беше с автобус и тогава посетихме Мюнхен и Бавария; второто с Peugeot 106 под 1000 кубика, отново на същото място. През следващите 4 години пътувахме с две модификации на Dacia - един път с Dacia Sandero 1.5 dCi Vetren, Euro 4 и три пъти с Dacia Sandero Stepway, 1.5 dCi, Euro 5, като посещавахме Австрия и Бавария в Германия с приоритет Алпи-те; шестото ни пътуване беше в Австрия и Италия, Южен Тирол с Алпи-те; На седмата година посетихме Австрия и Полша, районът на Краков, като неизменно бяхме с Dacia Sandero Stepway, 1.5 dCi, Euro 5. С двата автомобила навъртяхе над 180 000 километра по пътищата в България и Европа. Средният разход на дизелово гориво за първото Sandero беше около 5 литра на 100 км, а при второто малко по-малко, около 4.4 литра на 100 км за целият им пробег - първото Sandero продадох на 60 000 км, а второто, на 120 000 км.

Обаче, настъпиха някои "екологични ограничения" и "заплахи" за преминаване, пребиваване и влизане на дизелови автомобили в отделни райони на Европа или пък определени високи временни такси и решиме да сменим модела и модификацията, но не любимата ни марката - Dacia. След подробна консултация, с надявам се приятел, Юлиян Ангелов от "Омникар Ауто" в София, взех твърдо и непоколебимо решение, следващият ни автомобил да е комби и да е с фабрично-вградена газова система от последно поколение и предназначена за турбиниран бензинов двигател. Вече втори месец се наслаждаваме на новата ни придобивка и много сме доволни както от разходът на горива на комбито, така и на най-високото ниво на оборудване за модификацията и удобството, което изпитваме, придвижвайки се екологично. За последното, отново искам да посоча за "виновник" Юлиян Ангелов от "Омникар Ауто", който лично отработи офертата за возилото ни!

Сега по същество:

Тази година отново сме планирали и резервирали местата за преспиване в Италия, като този път слизаме мааалко по-надолу от Южен Тирол и ще се позиционираме за 6 нощувки в Бергамо, до Милано; 5 нощувки в Торино и 4 нощувки в Генуа. Ще пътуваме с новата ни Dacia, което ще е и бойното й кръщене. Найс, А!?

В следващите дни ще ви запозная с планът за пътуването до първата точка с нощувки, като ще проследим подробно магистралите, по които ще достигнем до нея; пътните такси и техниката за зареждане с газ по трасето, защото....., взели сме си автомобил, който да изразходва газ, а не бензин. 

Тръгването ни, както обикновено, е в 04.00 часа от Перник с първа почивка малко преди Белград. Това са около 380 км и спираме за закуска и второ кафе на една бензиностанция на Eko(алтернативна бензиностанция с газ OMV, 3 часа 53 минути 310 км от вкъщи), на магистралата за Белград. Там ще е и първото ни дозареждане с газ. Разстоянието обикновено го взимаме за около и малко над 4 часа, което прави средна скорост от 95 км/ч. Където е възможно смятам да се придвижвам в диапазонът 112-118 км/ч без да надвишавам максимално разрешената скорост в Сърбия по магистрала от 120 км/ч.

След около половин час или в 08.30 часа поемаме посока Белград и покрай Сремска Митровица за Хърватска. (Второ дозареждане бих могъл да направя на NIS Adaševci, за повече сигурност. Бензиностанцията е на 200 км от Първата алтернативна)

До сега през Хърватска сме преминавали три пъти, като първият път беше с Автобус; вторият път с Пежо 106, под 1000 кубика и трети път с първото ни Sandero 1.5 dCi, Vetren. И трите пъти пътувахме за Мюнхен, Бавария в Германия. Връщането, когато бяхме с Пежо-то, тогава за пръв път направихме през Унгария, откъдето пътят е с малко по-дълъг.

Следващата ни почивка за половин час ще е в района преди Загреб, където ще се наложи и да заредим с газ. От Мали Пожаревац в Сърбия, до Загреб са около 430 км и газта ще ми стигне и затова трябва да спрем поне до 30 км преди столицата на Хърватска да починем и заредим газ. Избрал съм Ježevo, Хърватска. Тук ще трябва да се постарая и ако е възможно да измина 400 км на газ. Толкоз е и разстоянието от Мали Пожаревац в Сърбия до бензиностанцията в Хърватска, която е на около 30 км от Загреб. Това ще е първото предизвикателство, но мисля да се справим, без да свалям скоростта на придвижване от 112-118 км/ч. Чисто астрономически предвиждам да е малко след 12.00 на обяд, най-много 12.30 часа. Половин час почивка и се отправяме за Риека.

От Загреб до Риека са по-малко от 2 часа път или на газ около и по-малко от 200 км, от последната ни точка за почивка. Значи, отново при скорост 112-118 км/ч трябва да сме около 14.00-15.00 часа в мястото ни за настаняване, за първа нощувка след изминати няколко километра по-малко 1000-те, които ще изминем. Естествено, преди да се настаним ще гледам да дозаредя газ от някоя бензиностанция в Риека. За да постигнем времето на пристигане в Риека, средната ни скорост на придвижване за тези малко по-малко от 1000 км трябва да е минимум поне 83-85 км/ч. Напълно нормално и постижимо. Обикновено на отиване не ползвам темпомат, но ако реша да се поглезя, ще ви кажа.

След Риека, трябва на сутринта да тръгнем за Бергамо в Италия, като преди това ще минем едно кратко разстояние в Словения.

Както вече споменах, в Риека трябва евентуално да дозаредим с газ, защото до Бергамо са около 450 км. По принцип може да заредим и в Словения, защото до следващата бензиностанция, която ще ви представя ще сме изминали 260 км от зареждането преди Риека - Petrol BS Hrpelje, Kozina, Reška cesta 51. Вероятно ще заредим в Словения, за да ни остане половин бутилка с газ(За профилактика ще измина 200 км на бензин, на магистрала), когато сме пристигнали в Бергамо и докато се ориентираме на място къде ще зареждаме, да имаме в наличност.

В района на Бергамо имаме няколко неща, които трябва задължително да видим и това е Милано за ден и за ден на всяко едно от езерата - Lago di Garda; Lago d`Iseo; Lago di Como(тур с корабче) и Lago di Maggiore(тур с корабче и посещение на островите - Боромеови острови).

Щях да пропусна пътните такси и цената на зарежданията с газ в Сърбия, Хърватия, Словения и Италия до пристигане в началната ни точка в Италия - Бергамо:

В Сърбия: Калотина - Белград - 990 RSD; Белград - Шид(Липовац в Хърватия) - 370 RSD; зареждане и дозареждане с газ - 3 600 RSD = 100 български лева
В Хърватия: Липовац - Загреб - 122 HRK; Загреб - Риека - 70 HRK; Риека - Рупа(Словения) - 8 HRK, дозареждане с газ - 150 HRK, спане в Риека - 400 HRK = 330 български лева
В Словения: дозареждане с газ - 20 евро = 40 български лева
В Италия: Триест - Бергамо - 22 евро = 45 български лева

Тотал пристигане - 515 български лева(закръглял съм малко нагоре, както цена горива, така и от таксите)





Тагове:   България,   Dacia,   клуб,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dacia
Категория: Технологии
Прочетен: 11638
Постинги: 7
Коментари: 2
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930